Cloud ERP

Mange virksomheder udskifter deres on-premise ERP-løsning med en cloud version. Det har blandt andet en stor betydning for systemets drift, omkostningsstuktur, sikkerhed og ikke mindst systemets fremtidige opgraderinger.

Med systemet i skyen medfølger nemlig et kontinuerligt rul af opdateringer. Systemhusene frigiver løbende opgraderinger med henblik på at introducere ny funktionalitet og performanceforbedringer, som forretningen er tvunget til at tage højde for. 

Hvad kræver det af min organisation?

At vælge en Cloud ERP-løsning betyder, at det er systemejeren og ikke virksomheden selv, der afgør, hvornår og hvordan systemet skal opdateres. 

Det kan være et markant skift for mange virksomheder, hvis de tidligere har kørt på samme version i en lang periode og dermed ikke har skulle forholde sig til forandringer i systemet. 

Derfor sætter valget af Cloud ERP en række krav til organisationens struktur og planlægning. Nemlig at håndtere kommende opdateringer på en måde, der ikke hæmmer forretningsdriften eller skaber medarbejderfrustration. 

Derfor er det afgørende, at forretningen har overblik over hvilke kritiske testopgaver, der ligger forud for hver systemopgradering, og hvordan opgaverne kommunikeres til organisationen. 

Hvad er forskellen mellem on-premise ERP og Cloud ERP?

On-premise 
Løsningen er installeret på medarbejdernes computere. Virksomheden har ansvar for at hoste systemet enten lokalt eller eksternt hos en ERP-partner. 

Cloud-ERP
Løsningen findes online i en browser. Systemejeren har ansvar for drift af løsningen. 

Kritiske testopgaver inden systemopgradering

Herunder er et overblik over opgaver, der er forbundet med en opgradering.

Vores specialist, hjælper dig trygt videre i processen

Toke Engell Mortensen

Toke varetager typisk en rolle som assisterende projektleder i større projekter, hvor Toke kan påtage sig flere forskellige projektrelaterede roller ifm. ERP-projekter. Derudover varetager Toke projektlederansvaret på mindre projekter samt specialistopgaver indenfor Business Process Management og Test Management. 

Inden skiftet til Cornerstones har Toke haft ansvaret for procesorganisationen, inkl. den komplette procesmodel og det tilhørende proceslandskab, i DOVISTA. Ydermere har Toke deltaget i DOVISTA’s ERP-initiativ over 8 år, samt opbygget og driftet en RPA-afdeling.