Polytech etablerede ny systemplatform indenfor aftalt tid og budget

Om virksomheden

Polytech er en global leder indenfor udvikling, produktion og salg af beskyttelsessystemer til vindmølleindustrien. Da Polytech skulle implementere et nyt forretningssytem, blev Cornerstones involveret og har haft det fulde programansvar fra første analyse til implementering samt sikret overholdelse af design, budget og tidsplan. Tidligere CIO, Peter Sonne, har udtalt følgende om at have Cornerstones med ombord. 

”Cornerstones har været stærkt medvirkende til, at Polytech er lykkes med at identificere, konkretisere og implementere D365FSCM som ny forretningsplatform.

Cornerstones har været ”vores mand”, udfordret løsningsdesignet og taget et uafhængigt programansvar og faciliteret et succesfuldt samarbejde mellem implementeringspartneren og Polytech forretningen.

Cornerstones har medvirket til at sikre, at vi er lykkes med en stærk forretningsmæssig forankring og sikret at hele organisationen i realiseringsfasen var løbende afstemt via skemalagte Solutions Reviews.

Vi gik live til tiden, inden for budget og uden de store udfordringer, så Cornerstones har været alle pengene værd.”

Peter Sonne, CIO

Case

Polytech havde efter en længere periode med kraftig vækst et nødvendigt behov for at revidere deres forretningsmodel og systemlandskab og dermed sikre, at forretningsplatformen kunne understøtte nutidige og fremtidige forretnings- og skaleringskrav.

Cornerstones initierede en forretningsanalyse, hvor det hurtigt stod klart, at den nuværende platform ikke ville være tilstrækkelig til at supportere de fremadrettede krav. Herefter blev der etableret en proces for en grundig system- og partnerevaluering, hvilket gjorde, at Polytech på et oplyst grundlag kunne lade valget falde på D365FSCM. 

I løbet af 6 måneder var onboarding af medarbejdere, selektion og løsningsmodelleringen gennemført. 13 måneder efter udviklingsopstart blev løsningen endeligt implementeret på tværs af alle lokationer i Danmark.