Insatech udskiftede kraftig tilpasset ERP-platform med IFS inden skarp deadline   

Om virksomheden

Insatech har siden 1989 leveret instrumentering, kalibrering og service til industrien i Danmark. Insatech har et bredt udvalg af produkter indenfor blandt andet: flow, niveau, analyse, tryk, temperatur og ventiler. Derudover har de deres eget kalibreringslaboratorium, hvor de kan udføre akkrediterede kalibreringer til pharmaindustrien. De kan desuden hjælpe kunden med at udvikle nye systemer og styringer til deres processer eller udskifte de eksisterende.

”Vi blev introduceret til Cornerstones A/S for næsten to år siden, da vi var på nippet til at beslutte, hvordan vi skulle gå videre med udvælgelsen af ​​et nyt ERP/Business Management-system, og det viste sig at være en meget succesfuld oplevelse.

Cornerstones arbejder uafhængigt af softwarehuse, og deres mission er at hjælpe virksomheder til en succesfuld implementering af nye forretningsstyringssystemer, hvilket helt sikkert har hjulpet os.

Cornerstones har anvendt et væld af erfaringer og viden fra deres fortid, og de har integreret det i projektgennemførelsesprocessen for vores eget projekt med betydelige fordele for vores projekt. De har også været en stærk støtte for vores projektteam – teknisk og kommercielt – og har brugt de rigtige ressourcer på det rigtige tidspunkt.

Vi er meget glade for at anbefale Cornerstones som partner i sådanne implementeringsprojekter.”

Jacob Møller, Adm. direktør

Case

Insatech var tvunget til at udskifte deres nuværende forældede og tilpassede CRM/ERP løsning (MERA) inden for 18 mdr. som følge udfasning af systemsupport. Dermed var der en skarp deadline, der skulle overholdes.

Insatech besluttede at entrere med Cornerstones som en uvildig rådgiver til at sikre planlægning, udvælgelse og implementering af en standardiseret, fremtidssikret, brugervenlig og ERP-integreret løsning til at understøtte den samlede værdikæde i forretningen.

Efter udvælgelse af system og systempartner lykkedes det at designe, etablere og implementere en ny fælles platform for hele virksomheden inden for aftalt tid.

Som følge af den meget pressede tidsplan grundet den ufravigelige deadline for go live, tog det 6 mdr. at stabilisere løsningen.

Ovenstående bekræfter, at det aldrig er hensigtsmæssigt at være på en brændende platform, hvor man er afhængig af få systemkonsulenter og ikke har tid nok til at redesigne forretningsprocesser, eliminere dårlige vaner og dermed undgå utilsigtede systemtilpasninger.